Naše práce

Čisti si zuby a „oplať úsměv“

Dentální hygiena v edukační kampani

Klient
Orbit
Datum realizace
03/2016 – 05/2016
Kategorie
Media relations: B2C
Rozsah kampaně
PR, průzkum, mediální partnerství, digitální komunikace, tisková konference

Více než miliarda dětí na celém světě trpí zubním kazem, kterému však lze řádnou péčí o zuby předejít. Značka Orbit vychází z názoru, že příležitost naučit se správným návykům dentální hygieny by měly dostat všechny děti bez rozdílu, a hledala vhodný kreativní koncept. Cílem kampaně, kterou jsme pro ni připravili, bylo šířit osvětu v oblasti dentální hygieny zapojením věrohodné neziskové organizace a široké veřejnosti a vzbudit nadšení pro dobrou věc. Samozřejmě ruku v ruce se společností Orbit a zdůrazněním benefitů žvýkání.

Celou strategii jsme založili na propojení emotivní linky v podobě úsměvu s edukací v oblasti dentální hygieny, které jsou pro značku Orbit specifické. Navázali jsme kontakt s neziskovými organizacemi a ambasadory, oslovili odborníky a připravili pro veřejnost aktivity související s péčí o zuby. Všem těmto aktivitám předcházel také průzkum potvrzující souvislost mezi úsměvem, zdravým sebevědomím a dentální hygienou dětí.

Náš klient věnoval vybraným nadacím zaměřeným na ohrožené děti (SOS dětské vesničky v ČR a „Úsmev ako dar“ v SR) 1 % zisku ze všech žvýkaček prodaných v průběhu kampaně. Ta byla na obou trzích podpořena PR, mediálním partnerstvím a komunikací v digitálním prostředí, aby přilákala zákazníky do obchodů a ukázala jim, že mají možnost přispět na dobrou věc a zároveň udělat i něco pro svůj úsměv. Kromě toho jsme zajistili školení dentální hygieny pro děti a sociální pracovnice a 1 500 balíčků s pomůckami pro dentální hygienu. Jejich cílem bylo, aby si děti osvojily správné návyky v péči o zuby. Tyto edukativní aktivity umožnila značka Orbit nad rámec darované částky.

S projektem jsme se rozloučili závěrečným tiskovým setkáním, na kterém jsme novináře informovali o výsledcích kampaně a výši daru. Dohromady se na obou trzích vybralo 1 546 356 Kč. Naše kampaň si také získala obrovskou pozornost médií: hodnota AVE dosáhla 16,5 milionu korun a celkový zásah všech nástrojů se vyšplhal na číslo 19 844 943. Dostali jsme se díky tomu i na shortlist České ceny za PR 2016 v kategorii Spotřební zboží. Jsou ale i důležitější statistiky než ty marketingové. V tomto případě to bylo 1 500 rozzářených dětských úsměvů a proškolení 84 sociálních pracovnic, které budou dětské úsměvy šířit i nadále.

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications