Naše práce

Jaké to je mít Alzheimera?

Testovali jsme na vlastní kůži

Klient
Alzheimercentrum
Datum realizace
březen 2015
Kategorie
Media relations: Akce
Rozsah kampaně
PR

Nebezpečí Alzheimerovy choroby (ACh) v ČR roste rapidním tempem. Do roku 2050 by nemocí mělo trpět až půl milionu lidí. Zároveň se stupňuje konkurenční boj na poli společností poskytujících sociální služby pacientům s Alzheimerem. Právě proto Alzheimercentrum spojilo své síly s námi, abychom mu pomohli odlišit se od ostatních poskytovatelů a společně k tomu vzdělali veřejnost o úskalích této nemoci. A podařilo se nám to více než dobře! Jak jsme na to šli?

Při příležitosti premiéry filmu Still Alice, jehož hlavní postava onemocní ACh, jsme se rozhodli po dobu 5 minut zmást diváky Febiofestu. Pomocí promítnutí nesprávného filmu jsme se je snažili uvést do stavu dezorientace podobného tomu, který denně prožívají lidé s touto chorobou. Zároveň jsme tak natáčeli reakce diváků skrytou kamerou. Na závěr experimentu si udivení diváci mohli přečíst text: Cítíte se zmateně? Takto se lidé s ACh cítí každý den. Alzheimercentrum. Na akci jsme pozvali i klíčové novináře, kteří však o našem záměru neměli ani ponětí. Tento postup jsme zvolili v důsledku stále těžšího prosazení tématu do médií klasickými PR nástroji. 

Tím se nám podařilo velmi kreativním způsobem zajistit mediální prostor pro problematiku ACh a profilaci Alzheimercentra v hlavních médiích, jako jsou iDNES.cz (homepage) nebo ČT 1 (Události). A to vše způsobem, který v ČR ještě nikdo neaplikoval. Netradiční kreativní projekt, který stál 20 000 Kč, dosáhl 3milionového AVE, oslovil 10milionové publikum a málem shodil webové stránky klienta. 

Úspěšný projekt získal na České ceně za PR v roce 2015 1. místo v kategorii Akce a události/Events, 1. místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor a také 1. místo na European Excellence Awards 2015 v kategorii Maďarsko, Česká republika a Slovensko.