Naše práce

Kinect Star Wars Launch Party

Představení nové konzolové hry

Klient
Microsoft
Datum realizace
2012
Kategorie
Media relations: B2C
Rozsah kampaně
PR, Media relations, event

Kinect Star Wars Launch Party měla za cíl představit hru Kinect Star Wars, exkluzivně určenou pro konzoli Xbox 360 s pohybovým ovladačem Kinect, a podpořit její prodeje.

Event k uvedení hry byl určen pro zástupce herních a IT médií a opinion leadery z řad oficiální české Star Wars komunity (Czech Star Wars Universe).  Podstatná byla exkluzivní možnost zahrát si hru mezi prvními v ČR. Party měla za cíl co nejvěrněji vyvolat dojem ze světa Star Wars. Byla určena jak pro herní a IT novináře, tak pro blogery a členy oficiální Star Wars komunity. Prostor byl vybrán tak, aby připomínal populární filmovou Kantýnu. Součástí byl tematický branding - filmové plakáty, nafukovací balonky s tématem Hvězdy Smrti, LCD televize se Star Wars wallpapery a fotkami a Star Wars Soundtrack remix jako hudební podkres pro celou akci. Nechyběly ani oblíbené filmové hlášky na stickerech v designu Kinect Star Wars nebo průhledné samolepky s vtipnou tématikou („Můj lightsaber je delší než ten tvůj - Darth Vader" - umístěno nad pisoáry). Pro všechny účastníky akce byly připraveny kostýmy/róby rytířů Jedi, speciální obarvený welcome drink v kelímcích R2-D2 se svítícími kostkami ledu nebo fotostěna, kde se každý mohl nechat nafotit na tři různá tematická pozadí při příchodu i v průběhu akce. Běžný catering byl proměněn na unikátní Star Wars jídelní bufet, v nabídce nechyběl Yodův krém, Dort (h) Vader nebo Hvězda Smrti vyřezaná do melounu. Ve spolupráci se zástupci české komunity jsme zajistili filmové obleky Darth Vadera, vojenských jednotek, tzv. Stormtrooperů, a dalších známých postav, doplněné o zbraně nebo světelné meče. Pro celý večer byl přichystán doprovodný program složený z představení hry, soutěží nebo soubojů rytířů Jedi.

Účastníci akce byli u nás prvními, kdo si hru mohli vyzkoušet. Jedinečnou možnost dostali také lidé ze Star Wars komunity, kteří změřili své síly v soutěžích s herními redaktory. Na oplátku zástupci komunity předvedli „opravdové" rytířské souboje Jedi se světelnými meči, vycházející z oficiálního celosvětového kodexu oficiálních Star Wars komunit. Na akci byly rovněž distribuovány první disky hry pro recenze. Den po akci jsme zájemcům rozeslali jejich fotografie z fotostěny a objevila se první videa a postřehy ze hry od komunitních fanoušků na místních fórech zabývající se právě filmovou ságou Star Wars.

Silnou stránkou hry bylo propojení s kultovní značkou Star Wars. Právě na tomto základě byla postavená jak komunikace před akcí, tak samotný charakter launch party.

DOSAŽENÉ VÝSLEDKY

Ačkoli původní datum uvedení hry bylo několikrát přesunuto z předchozího roku a herní novináři byli už předem ke hře velmi skeptičtí, Kinect Star Wars Launch Party přinesla české pobočce Microsoftu pozitivní ohlasy z řad předních herních a IT redaktorů i z oficiální české Star Wars komunity, pomohla získat je na svou stranu a prohloubit vzájemné vztahy. Party se zúčastnilo celkem 60 lidí, z toho 37 novinářů. Díky akci bylo iniciováno více než 70 brandovaných mediálních výstupů týkajících se akce či hry samotné. Kinect Star Wars se stala nejprodávanější hrou pro Kinect roku 2012.