Naše práce

Na Den otců mysli na prevenci a běž s tátou na vyšetření

Osvětová kampaň zaměřená na rakovinu prostaty

Klient
Astellas Pharma, VFN
Datum realizace
2016
Kategorie
Media relations: B2C
Rozsah kampaně
PR, veřejná akce

Astellas Pharma se dlouhodobě věnuje osvětě v oblasti rakoviny prostaty. Toto intimní téma si klestí cestu českým mediálním světem velmi pomalu. Je však nutné přesvědčovat novináře, že nesmí zůstat tabu. Naším úkolem v této kampani bylo přimět české muže, aby včas absolvovali preventivní vyšetření prostaty. Zaměřili jsme se zároveň i na jejich rodiny, protože ty bývají nemocným největší oporou. Osvětovou kampaň a příležitost k prezentaci svých odborníků navíc uvítal i náš další klient, Všeobecná fakultní nemocnice v Praze (VFN).

U příležitosti Dne otců jsme se rozhodli vytvořit ordinaci pod širým nebem na Karlově náměstí v Praze. Ten v roce 2016 vycházel na 19. června, naše ordinace se potom otevřela veřejnosti v úterý 21. června. Akci jsme předem avizovali ve dvou tiskových zprávách – za Astellas Pharma a za VFN – a dále také prostřednictvím ČRo Region, webu a Facebooku Petra Koukala i VFN.

Kampaň byla určena mužům i jejich partnerkám a dětem. VFN zapojila špičkového onkologa, prof. MUDr. Luboše Petruželku, CSc., a urologa, MUDr. Otakara Čapouna, FEBU, a dala k dispozici odběrový personál a laboratoře. Kromě toho přizvala také badmintonistu Petra Koukala, který v minulosti sám prodělal rakovinu varlat.

„Prevence hraje v našem zdraví klíčovou roli, je zdarma, nebolí. Přesto „netáhne“. Jak to změnit? Chytrým nápadem, zapojením celé rodiny, osobním příkladem známé osobnosti…“

PhDr. Filip Brož, tiskový mluvčí VFN a

MUDr. Marcela Koudelková, produktová manažerka Astellas Pharma

Ráno v den D jsme vyslali profesora Petruželku do ČRo Region na velký rozhovor o rakovině prostaty. Zde upozornil, že bude poskytovat konzultace na Karlově náměstí, kam vyrazil ze studia hned po vysílání. Kromě něj byl na místě stan s odborníky, občerstvením a hosteskami. Muži konzultovali problém s lékaři a poté je hostesky doprovázely na odběr krve ke zjištění hodnoty PSA. Petr Koukal přišel i s otcem a přesvědčil ho, aby se také nechal vyšetřit. Spolu s ním využilo možnost vyšetření a konzultace v příjemném prostředí 50 mužů a dorazila také řada žen a dětí.

Z naší veřejné ordinace se stala mediálně velmi úspěšná událost. V médiích se o ní objevilo celkem 41 výstupů se zásahem 12 977 000 příjemců. Tématem jsme navíc pronikli do všech mediálních kanálů, do televizního i rozhlasového vysílání, tisku i na internet, a dostali se díky tomu na shortlist České ceny za PR 2016 v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor.