Naše práce

Nejvíc sexy traktor na světě

Představení sporťáku mezi traktory

Klient
ZETOR TRACTORS
Datum realizace
2015
Kategorie
Media relations: Akce
Rozsah kampaně
Mezinárodní PR, sociální sítě

České traktory ZETOR v minulosti bojovaly s horším hodnocením designu ze strany zákazníků. Tradiční brněnská firma se proto rozhodla pro spolupráci s designérem značky Ferrari na speciálním designovém konceptu. Italské studio Pininfarina vytvořilo nové modely, které ZETOR následně představil na mezinárodním veletrhu zemědělské techniky Agritechnika v Hannoveru. Představení traktoru tak proběhlo ve stylu velkých automobilových značek na slavných autosalonech.

Díky spolupráci s věhlasnou světovou firmou se veřejnost a média dozvěděla o traktoru ještě před jeho oficiálním představením pomocí „word of mouth“. Před veletrhem novináři dostali fotografii jako upoutávku na novinku. Během eventu návštěvníci obdrželi speciální vydání ZETOR newsletteru, který se věnoval novému designu traktoru. Na místě byl i šéf designérů od Pininfariny, který odpovídal přítomným novinářům na veškeré dotazy.

Zpráva a zájem o designový koncept se po výstavišti rozšířily natolik, že novinářů přítomných na tiskové konferenci bylo třikrát více než zvaných – původně bylo pozváno 40 novinářů z 12 zemí, nakonec se jich účastnilo 126 z 21 zemí. Na designový traktor upozorňoval ZETOR TRACTORS a.s. také prostřednictvím sociálních sítí (Facebook, Twitter, YouTube) a celá komunikace byla propojena s marketingovými aktivitami (např. direct mailing na obchodní partnery).

Informace o designovém konceptu ZETOR by Pininfarina, obletěla téměř celý svět. Vedle 73 výstupů v České republice jsme společně se ZETOR TRACTORS dosáhli i světové medializace.

O novém modelu se psalo na online serverech typu BBC, Daily Mail či Fox News a v dalších 165 médiích ze 46 zemí včetně Francie, Polska, USA či Vietnamu. BBC náš traktor nazvala „nejvíce sexy traktorem na světě“.

I přes to, že se jedná o „neprodejní“ veletrh, podařilo se navázat spolupráci se 48 obchodními partnery a prodat 9 traktorů značky ZETOR. Dosah celé kampaně byl 78 milionů osob. Jen v České republice kampaň oslovila přes 7 miliónů osob. Na veletrhu Agritechnica patřil ZETOR mezi 10 nejdiskutovanějších témat. Akci celkově navštívilo 451 000 účastníků, z toho 50 000 návštěvníků dorazilo ke stánku ZETOR.

Projekt získal v Českých cenách za PR 2015 1. místo v kategorii Průmysl a 3. místo v kategorii Business-to-Business.