Naše práce

O nevěře Čechů a jejích rizikách

Kampaň o nebezpečí HIV v ČR a způsobech prevence

Klient
GSK
Datum realizace
leden až prosinec 2016
Kategorie
Media relations: B2C
Rozsah kampaně
PR, průzkum, tisková konference, outdoor vizuály

Počet lidí s HIV stále roste. Kvůli absenci edukačních kampaní zvláště mladí ztrácejí obavy z HIV. Náš klient, farmaceutická společnost GSK, si proto přál vytvořit kampaň cílenou na homosexuály, bisexuály a ženy v partnerském vztahu, druhotně pak na celou populaci včetně teenagerů, která by zvýšila povědomí o nebezpečí HIV, o možné prevenci a rovněž pomohla zvýšit počet testovaných osob.

Jedním z hlavních sdělení kampaně mělo být, že ani věrné ženy v partnerském vztahu nejsou mimo ohrožení HIV, neboť mohou mít bisexuálního partnera nevěrného s bisexuálním nebo homosexuálním mužem. Ze statistik totiž vyplývá, že přes 70 % registrovaných případů HIV tvoří právě bisexuální a homosexuální muži. V návaznosti na to jsme realizovali průzkum veřejného mínění, ze kterého vyplynulo, že 4 z 10 Čechů jsou nevěrní, ale jen 1 z 10 nevěrných chodí na testy na pohlavní choroby. Zároveň jsme zjistili, že 120 000 mužů bylo nevěrných své partnerce s mužem a byli tedy ve styku s nejrizikovější skupinou.

Tisková konference, na které jsme výsledky průzkumu prezentovali, se během jediného dne stala mediálním hitem. Akci vysílala živě ČT24 a účastnilo se jí 20 médií, včetně těch s největším pokrytím (iDNES.cz, Novinky.cz, ČT, TV Barrandov, Český rozhlas, Impuls, Frekvence 1) a také ČTK. Kromě tiskové konference jsme vydávali tiskové zprávy zaměřené na doplňující aspekty tématu.

Dalším klíčovým bodem projektu byla vizuální kampaň ve vozech MHD v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a v Karlových Varech. Pro tu byl navržen vizuál znázorňující riziko nákazy HIV u vztahů, ve kterých je muž nevěrný své partnerce s dalším mužem.

Kampaň byla výjimečně úspěšná. Celkem o ní informovalo 200 mediálních výstupů v hodnotě AVE přes 10 milionů korun a s 50milionovým publikem. Objevili jsme se například v Událostech na ČT1, v Devadesátce na ČT24, na rádiích Impuls či Frekvence 1 nebo na serverech iDNES.cz a Novinky.cz. Vizuální kampaň se objevila ve více než 500 vozech MHD po celé ČR. Projekt se také nakonec umístil jako první v České ceně za PR 2016 v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor. Zdaleka nejdůležitějším výsledkem ale bylo, že počet testovaných osob vzrostl o 20 % a také byl zachycen rekordní počet případů HIV.