V době COVIDu byla důležitá zejména identifikace nakažených obyvatel. S klientem VAFO jsme podpořili výcvik psů, kteří dokáží detekovat COVID-19 s úspěšností 95 %. Neinvazivní testovací metodu jsme představili novinářům na jedinečné akci, která proběhla v plném provozu na ZŠ Trojská. Komunikace generovala přes 60 výstupů s dosahem 12 milionů lidí. I díky našemu úsilí posouvat projekt kupředu byla studie zveřejněna na stránkách WHO s potenciálem detekovat pomocí psů i jiné nemoci.

 

Na začátku pandemie podpořil klient VAFO výcvik psů, kteří dokáží detekovat COVID-19 s úspěšností 95 %. Primárním cílem bylo zvýšit brand awareness o VAFO (resp. Brit), který projekt finančně podporoval. Chtěli jsme ukázat, že nová metoda může pomoci s bojem proti covidu, jelikož je neinvazivní, rychlá a vysoce spolehlivá. Kampaň cílila nejen na širokou veřejnost, ale také na úřady, které měly v gesci oficiální schválení této metodiky testování.

 

Naše strategie

 

Tématu pandemie covid-19 se věnovalo mnoho projektů. Chtěli jsme se odlišit a zvolili jsme odvážnou cestu reálného testování za plného provozu na ZŠ. S působením na škole se každý může ztotožnit a dokáže si představit, jaké utrpení je testovat se takhle mladý odběrem z nosohltanu. Kvůli opatřením se ukázky účastnily jen největší televizní stanice a ČTK. V doprovodné komunikaci jsme zajistili i výstupy v TOP Tier médiích, např. v rozhovorech, kde jsme zmiňovali i úspěch testování na škole – především tedy způsob, jak může testování vypadat. U klienta jsme zdůraznili finanční podporu, protože úřady raději nakupovaly drahé a nespolehlivé testy.

 

Fáze a aktivity projektu

 

Ukázku testování pro média jsme udělali na ZŠ Trojská. Úvodní prezentaci o metodice jsme z důvodu opatření museli udělat na venkovním hřišti. I když šla mluvčím pára od úst, věděli jsme, že ve škole nenajdeme prostor o projektu detailněji hovořit. Velkovou výzvu totiž představovalo načasování: nesmělo dojít k ohrožení zdraví přítomných. Museli jsme hlídat nejen přestávky, jelikož na místě byly pozitivní vzorky, hlídali jsme navíc, aby se děti, média a psi nepotkali mimo daný čas a prostor. Každý novinář měl vyhrazenou jednu třídu, kde děti z prvního stupně ukázaly jednoduchost odběru – jen za dohledu učitelky. Testování vzorků proběhlo v tělocvičně. Média měla možnost se na vlastní oči přesvědčit, že metoda funguje a že její použití pro veřejnost probíhá velmi jednoduše.

 

Přehled dosažených výsledků

 

Na výstupy reagovali jednotlivci i firmy, které chtěly testování využít. Zareagovali i konkurenční chovatelé z Policie ČR, kteří zkoušeli podobnou metodu, ale nedosáhli takového úspěchu. Celkově jsme zaznamenali přes 60 výstupů s dosahem přes 12 milionů. Téměř ve všech příspěvcích byl zmíněn nebo byl vidět klient. Naše aktivita nejen propagovala samotný projekt, ale přiměla chovatele se nadále ve výzkumu posouvat, jelikož jsme požadovali stále nové informace. Komplexní aktivita a naše úsilí posouvat projekt kupředu, vedlo ke zveřejnění studie na stránkách WHO. Celá studie má také potenciál využití psů k detekci i jiných nemocí.

 

Weblinks

 

 

 

 

 

 

 

 

KLIENT

VAFO

POČET VÝSTUPŮ

více než 60

DOSAH

přes 12 000 000