Pandemie koronaviru změnila řadu věcí – mimo jiné i potřeby lidí, a to včetně těch, které se týkají profesního či studijního života. Řada pracujících, ale i žáků a studentů, musela začít plnit své povinnosti z domova, což přineslo vyšší poptávku po domácím tisku. Společnost HP, která patří k lídrům mezi výrobci počítačů a tiskáren, se proto na českém trhu rozhodla představit službu HP Instant Ink, spočívající v předplatném inkoustu či toneru do tiskárny. Představení nové služby jsme podpořili komplexní PR kampaní, která zahrnovala pestrou škálu komunikačních kanálů.

 

Naším cílem bylo představit novou službu HP Instant Ink, a to jak mezi zákazníky, tak mezi novináři. Cílovou skupinou pro naši komunikaci byly primárně rodiny s dětmi, sekundárně novináři, kteří se zaměřují na IT. Zadáním bylo představit službu HP Instant Ink jako „trendy“ novinku, která ušetří lidem peníze i čas spojený s nákupem náplně do tiskárny. Snahou bylo připodobnit službu HP Instant Ink streamovacím službám, u kterých lidé platí měsíční poplatek za užívání a nic jiného nemusí řešit.

 

Domácí tisk a služby, které s ním souvisí, nebývají pro média, ani pro jejich příjemce příliš atraktivní. V oblasti IT v tomto ohledu dominují mobilní telefony, případně tablety, špičkové notebooky či jiné vychytávky. To jsme v případě kampaně HP Instant Ink chtěli změnit a představit novou službu jako něco revolučního v oblasti domácího tisku. Klíčem tedy bylo s využitím nejrůznějších komunikačních kanálů zvolit přesvědčivé argumenty, které poukazují na nesporné výhody služby HP Instant Ink (nižší náklady za tisk, cena a šetrnost pro životní prostředí).

 

Kampaň trvala šesti měsíců, takže jsme měli dost času možnost využít široké spektrum komunikačních nástrojů a aktivit. Zahrnuli jsme standardní PR nástroje (tisková zpráva, virtuální tisková konference, PR články, rozhovor), ale i rádiovou soutěž na stanici Evropa 2 a spolupráci s předním českým influencerem, který je znám pod přezdívkou PedrosGame a jenž má více než půl milionu sledujících na sociální síti Instagram.

 

Díky virtuální akci pro novináře, tiskové zprávě, recenzím služby a produktů souvisejících a rozhovoru se službou HP Instant Ink jsme generovali zásah přesahující 3 miliony čtenářů a AVE 489 000 Kč. Vedle rozhovoru pro server Seznam Zprávy, který jsme zajistili pro ředitelku českého zastoupení HP Eriku Lindauerovou, se mezi nejvýznamnější výstupy zařadily články a recenze představující službu HP Instant Ink. Ty byly mimo jiné publikovány na zpravodajských webech Novinky.cz a iHNED.cz, deníku Právo či v top IT médiích, mezi které patří časopisy Computer a Chip nebo portál Živě.cz. Velmi dobře naši kampaň podpořila i inlufencerská spolupráce s youtuberem Petrem Hybšem, známým jako PedrosGame, která přinesla více než 200 tisíc zhlédnutí příspěvků na Instagramu.

KLIENT

HP

DATUM REALIZACE

duben 2021 – říjen 2021

ROZSAH KAMPANĚ

Media relations, virtuální tisková konference, tisková zpráva, PR články, radiová soutěž, rozhovor, recenze služby, CSR, product placement a spolupráce s influencerem