Počet lidí s HIV stále roste. Kvůli absenci edukačních kampaní zvláště mladí ztrácejí obavy z HIV. Náš klient, farmaceutická společnost GSK, si proto přál vytvořit kampaň cílenou na homosexuály, bisexuály a ženy v partnerském vztahu, dále pak na celou populaci včetně teenagerů, která by zvýšila povědomí o nebezpečí HIV, informovala o možné prevenci a pomohla zvýšit počet testovaných lidí.

 

Ani věrné ženy v partnerském vztahu nejsou mimo ohrožení HIV, neboť mohou mít bisexuálního partnera nevěrného s bisexuálním nebo homosexuálním mužem. Taková premisa byla jedním z hlavních sdělení naší kampaně. Ze statistik totiž vyplývá, že přes 70 % registrovaných případů HIV tvoří právě bisexuální a homosexuální muži. V návaznosti na tuto skutečnost jsme realizovali průzkum veřejného mínění, ze kterého vyplynulo, že 4 z 10 Čechů je nevěrných, z toho 1 z 10 chodí na testy na pohlavní choroby. Zároveň jsme zjistili, že 120 000 mužů bylo nevěrných své partnerce s mužem a byli tedy ve styku s nejrizikovější skupinou.

 

Výsledky průzkumu jsme prezentovali na tiskové konferenci, která se během jediného dne stala mediálním hitem. Akci vysílala živě ČT24. Zúčastnilo se jí 20 médií, včetně těch s největším pokrytím (iDNES.cz, Novinky.cz, ČT, TV Barrandov, Český rozhlas, Impuls, Frekvence 1) a také ČTK. Kromě tiskové konference jsme vydávali tiskové zprávy zaměřené na doplňující aspekty tématu.

 

Dalším klíčovým bodem projektu byla vizuální kampaň ve vozech MHD v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a v Karlových Varech. Pro tu byl navržen vizuál znázorňující riziko nákazy HIV u vztahů, ve kterých je muž nevěrný své partnerce s dalším mužem.

 

Kampaň byla výjimečně úspěšná. Celkem o ní informovalo 200 mediálních výstupů v hodnotě AVE přes 10 milionů korun a s 50milionovým publikem. Objevili jsme se například v Událostech na ČT1, v Devadesátce na ČT24, na rádiích Impuls či Frekvence 1 nebo na serverech iDNES.cz a Novinky.cz. Vizuální kampaň se objevila ve více než 500 vozech MHD po celé ČR. Projekt se umístil jako první v České ceně za PR 2016 v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor. Zdaleka nejdůležitějším výsledkem ale bylo, že počet testovaných osob vzrostl o 20 % a byl zachycen rekordní počet případů HIV.

KLIENT

GSK

DATUM REALIZACE

leden až prosinec 2016

ROZSAH KAMPANĚ

PR, průzkum, tisková konference, outdoor vizuály