Po změně zákona o pozemních komunikacích se klient Mattoni rozhodl, že se rozloučí se svými ikonickými orly ve formě nosičů komerčních sdělení. Ovšem ne tak úplně. Rozhodl se dát jim nové poslání, a tak se dal do práce i náš tým.

 

Nezaměnitelné reklamní nosiče ve tvaru orlů firmy Mattoni se u dopravních cest v české krajině objevují již od 90. let a za tu dobu se staly její nedílnou součástí. Průzkum veřejného mínění ukázal, že by pro značnou část českých obyvatel bylo jejich odstranění vnímáno jako smutná událost. Klient proto ve spolupráci s Galerií hlavního města Prahy a Akademií výtvarných umění v Praze uspořádal soutěž pro mladé výtvarníky. Jejich výtvarné návrhy byly použity pro nový design někdejších poutačů.

 

Medializace celého projektu se nesla v pozitivním duchu. AMI týmu se během roku 2018 podařilo informovat o jedinečném kulturním projektu v 70 výstupech napříč médii. Informace o nových orlech jsme doplnili řadou kvalitních fotografií a časosběrných videí, domluvili jsme velké rozhovory s autory a využili i regionálního potenciálu tématu. Vzhledem ke kvalitní skladbě médií, které jsme zvolili, se o projektu mohlo dozvědět až 17,8 milionů lidí. Celý projekt i jeho komunikace nadále pokračuje a v první polovině roku 2019 se nám počet proměněných orlů navýšil na šest.

 

Jeden z výtvarných motivů transformovaných orlů vytvořila mimo uvedenou soutěž mezinárodně uznávaná grafička Míla Fürstová. Ta do té doby nebyla v České republice tolik známá jako v zahraničí, a tak jsme při komunikaci celého projektu věnovali čas i jejímu osobnímu PR. Mílin motiv použila Mattoni také na limitovanou edici etiket a vizuální umělci ho rozpohybovali při promítání na Signal festivalu v Praze.

,8

mil.
Oslovených lidí

Výstupů napříč médii

%
Oslovených lidí