Naše práce

Čisti si zuby a „oplať úsměv“

Dentální hygiena v edukační kampani

Klient
Orbit
Datum realizace
03/2016 – 05/2016
Kategorie
Media relations: B2C
Rozsah kampaně
PR, průzkum, mediální partnerství, digitální komunikace, tisková konference

Více než miliarda dětí na celém světě trpí zubním kazem, kterému však lze řádnou péčí o zuby předejít. Značka Orbit vychází z názoru, že příležitost naučit se správným návykům dentální hygieny by měly dostat všechny děti bez rozdílu, a hledala vhodný kreativní koncept. Kampaně, kterou jsme pro ni připravili, měla caparty naučit, jak pečovat o své zuby. Do kampaně se měly zapojily neziskové organizace i veřejnost tak, aby vzbudila nadšení pro dobrou věc a též zdůraznila benefity samotného žvýkání.

Kampaň jsme založili na úsměvu a vzdělávání v oblasti dentální hygieny, které jsou pro značku Orbit specifické. Navázali jsme kontakt s neziskovými organizacemi a ambasadory, oslovili odborníky a pro veřejnost připravili aktivity související s péčí o zuby. Všem těmto činnostem předcházel průzkum, který potvrdil souvislost mezi úsměvem, zdravým sebevědomím a dentální hygienou dětí.

Náš klient věnoval vybraným nadacím zaměřeným na ohrožené děti (SOS dětské vesničky v ČR a „Úsmev ako dar“ v SR) 1 % zisku ze všech žvýkaček prodaných v průběhu kampaně. Tu jsme na trzích v Česku i na Slovensku podpořili kvalitním PR, mediálním partnerstvím a komunikací v digitálním prostředí, aby zákazníkům a ukázala, že nákupem žvýkaček udělají něco dobrého nejenom pro svůj úsměv, ale přispějí na dobrou věc. K tomu jsme zajistili školení dentální hygieny pro děti a sociální pracovnice a 1 500 balíčků s pomůckami pro dentální hygienu. Tato vzdělávací setkání umožnila značka Orbit nad rámec darované částky. Na závěr jsme připravili tiskovou konferenci, na kterém jsme novináře informovali o výsledcích kampaně a o výši daru. Dohromady se na obou trzích vybralo 1 546 356 Kč.

Naše kampaň si získala obrovskou pozornost médií: hodnota AVE dosáhla 16,5 milionu korun a celkový zásah všech nástrojů se vyšplhal na číslo 19 844 943. Dostali jsme se díky tomu i na shortlist České ceny za PR 2016 v kategorii Spotřební zboží. Jsou ale i důležitější statistiky než ty marketingové, a to 1 500 rozzářených dětských úsměvů a 84 proškolených sociálních pracovnic, díky kterým bude dětských úsměvů ještě víc.

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications