Každou sezónu se píše o tom, kdo kam jezdí, kolik utrácí a co tam dělá. My jsme chtěli víc než obyčejný průzkum, který vydá na dva články a jeden graf. Chtěli jsme našeho klienta asistenční společnost Europ Assistance profilovat jako užitečného pomocníka při plánování dovolené, který umí nejen nabídnout expertízu, ale také dokonale rozumí běžným lidským situacím.
Realizovali jsme průzkum zaměřený na letní dovolené, do kterého jsme zahrnuli i více „bulvární“ témata. Soustředili jsme se na chování lidí při přípravě dovolené, včetně toho, zda si na cestu připravují tradičně legendární smažené řízky. Expertní rovinu EA jsme posílili zapojením odborníka na cestovní ruch z Vysoké školy obchodní.
Výsledky jsme komunikovali ve dvou vlnách. První odhalila největší trendy, například, že za hlavní riziko při cestě do zahraniční Češi považují hrozbu teroristického útoku. Druhá vysvětlila, jak to mají s domácí dovolenou. Více než polovina Čechů totiž tráví letní volno doma za pár korun. A více než třetina si na cestu autem smaží řízky a maže housky.
Díky postupnému uvolňování dat jsme z jediného průzkumu docílili celkem 131 výstupů v médích. Článek o průzkumu vyšel na titulní stránce Lidových novin, z dat bylo zpracováno několik zajímavých infografik, mimo jiné originální „řízková mapa“ v Blesku. A co je podstatné, náš klient Europ Assistance se stal nejcitovanější asistenční službou v českých médiích.




