Naše práce

HLEDEJ COVID!!!

VAFO podpořilo revoluční testování koronaviru pomocí psů

Klient
VAFO
Datum realizace
24. února 2021
Rozsah kampaně
Tisková konference, media relations, CSR

V době COVIDu byla důležitá zejména identifikace nakažených obyvatel. S klientem VAFO jsme podpořili výcvik psů, kteří dokáží detekovat COVID-19 s úspěšností 95 %. Neinvazivní testovací metodu jsme představili novinářům na jedinečné akci, která proběhla v plném provozu na Trojská. Komunikace generovala přes 60 výstupů s dosahem 12 milionů lidí. I díky našemu úsilí posouvat projekt kupředu byla studie zveřejněna na stránkách WHO s potenciálem detekovat pomocí psů i jiné nemoci. 
Na začátku pandemie podpořil klient VAFO výcvik psů, kteří dokáží detekovat COVID-19 s úspěšností 95 %. Primárním cílem bylo zvýšit brand awareness o VAFO (resp. Brit), který projekt finančně podporoval. Chtěli jsme ukázat, že nová metoda může pomoci s bojem proti covidu, jelikož je neinvazivní, rychlá a vysoce spolehlivá. Kampaň cílila nejen na širokou veřejnost, ale také na úřady, které měly v gesci oficiální schválení této metodiky testování. 

Naše strategie 

Tématu pandemie covid-19 se věnovalo mnoho projektů. Chtěli jsme se odlišit a zvolili jsme odvážnou cestu reálného testování za plného provozu na . S působením na škole se každý může ztotožnit a dokáže si představit, jaké utrpení je testovat se takhle mladý odběrem z nosohltanu. Kvůli opatřením se ukázky účastnily jen největší televizní stanice a ČTK. V doprovodné komunikaci jsme zajistili i výstupy v TOP Tier médiích, např. v rozhovorech, kde jsme zmiňovali i úspěch testování na škole – především tedy způsob, jak může testování vypadat. U klienta jsme zdůraznili finanční podporu, protože úřady raději nakupovaly drahé a nespolehlivé testy. 

Fáze a aktivity projektu 

Ukázku testování pro média jsme udělali na ZŠ Trojská. Úvodní prezentaci o metodice jsme z důvodu opatření museli udělat na venkovním hřišti. I když šla mluvčím pára od úst, věděli jsme, že ve škole nenajdeme prostor o projektu detailněji hovořit. Velkovou výzvu totiž představovalo načasování: nesmělo dojít k ohrožení zdraví přítomných. Museli jsme hlídat nejen přestávky, jelikož na místě byly pozitivní vzorky, hlídali jsme navíc, aby se děti, média a psi nepotkali mimo daný čas a prostor. Kdý novinář měl vyhrazenou jednu třídu, kde děti z prvního stupně ukázaly jednoduchost odběru jen za dohledu učitelky. Testování vzorků proběhlo v tělocvičně. Média měla možnost se na vlastní oči přesvědčit, že metoda funguje a že její použití pro veřejnost probíhá velmi jednoduše. 

Přehled dosažených výsledků  

Na výstupy reagovali jednotlivci i firmy, které chtěly testování využít. Zareagovali i konkurenční chovatelé z Policie ČR, kteří zkoušeli podobnou metodu, ale nedosáhli takového úspěchu. Celkově jsme zaznamenali přes 60 výstupů s dosahem přes 12 milionů. Téměř ve všech příspěvcích byl zmíněn nebo byl vidět klient. Naše aktivita nejen propagovala samotný projekt, ale přiměla chovatele se nadále ve výzkumu posouvat, jelikož jsme požadovali stále nové informace. Komplexní aktivita a naše úsilí posouvat projekt kupředu, vedlo ke zveřejnění studie na stránkách WHO. Celá studie má také potenciál využití psů k detekci i jiných nemocí. 

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications