Jak posílit byznys obecně prospěšné společnosti? Tato otázka mezi námi rezonovala, když jsme navrhovali tříměsíční kampaň pro Maltézskou pomoc. Měli jsme nejenom informovat veřejnost o problematice péče o seniory, ale také zvýšit poptávku po službě terénní osobní asistence, jediné placené službě společnosti, která je výrazným zdrojem jejího zisku. Dalším cílem kampaně bylo zviditelnění organizace jako takové, tedy i veskrze dobrovolnické projekty a služby.
Jak jsme to udělali? Našli jsme společenský problém. Poukázali jsme na fakt, že populace v ČR stárne a dochází k ohromnému nárůstu počtu lidí ve věkové skupině 65+, a upozornili na dopady, které s tím souvisí, například nedostatek pečovatelů, zdravotního personálu či kapacit domovů pro seniory.
Nabídli jsme řešení. Prezentovali jsme profesionální domácí péči jako alternativu mezi osobní péčí dětí o rodiče a domovem důchodců. Upozornili jsme na výhody a možnosti kombinované péče rodinných příslušníků a profesionálních asistentů. Využili jsme dostupných zdrojů, zapojili do kampaně odborníky a rozvířili diskuzi.
Velký počet lidí se neplánuje o rodiče postarat, nebo neví jak
S výzkumnou agenturou Ipsos jsme realizovali průzkum „Jak se Češi plánují postarat o své rodiče“, který potvrdil společenský problém v ČR: velký počet lidí se neplánuje o své rodiče postarat, nebo neví jak, a řešení nechává až do té doby, dokud situace nenastane.
Výsledky průzkumu jsme představili na tiskové konferenci. Novináře jsme pozvali pomocí direct mailu, balíčku základních potravin s informací: „Tentokrát jsme vám s nákupem pomohli my, víte ale, kdo se o vás postará, až to budete skutečně potřebovat?“, a rozeslali do médií tiskovou zprávu. Domlouvali jsme výstupy v poradnách, rozhovory, testy, autorské články a mnoho dalšího. Oživili jsme facebookovou stránku Maltézské pomoci, vyhledávali témata a zajišťovali její kompletní obsah.
Poptávka po službě vzrostla o 30 %
Od září do listopadu 2015 se nám podařilo skokově zvýšit poptávku po komunikované službě až o 30 %. Výrazný nárůst poptávky zaznamenal klient i v následujících měsících.
Podařilo se nám zajistit 40 exkluzivních mediálních výstupů. Jejich inzertní hodnota (AVE) přesáhla 1,6 milionu korun a sledovanost (OTS) činila na 11,1 milionu lidí. Česká televize přišla s nabídkou samostatného dílu v pořadu Klíč. Maltézská pomoc získala velkého sponzora pro své neziskové aktivity.
Projekt získal 2. místo v kategorii „Služby“ a 3. místo v kategorii „B2C“ v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA) za rok 2015.










