Kvůli povinnosti vyplývající z připravovaného zákona o elektronické evidenci tržeb se Vodafone rozhodl připravit komplexní řešení pro podnikatele a živnostníky. Společně se svými partnery Českou spořitelnou, Wincor Nixdorfem a MasterCardem zkombinoval aplikaci, platební terminál a kapesní tiskárnu. Měli jsme připravit a zrealizovat tiskovou konferenci, která by tuto službu představila veřejnosti. Tiskové setkání jsme uchopili jinak, než bývá běžně zvykem, a celá komunikace ePokladny získala nevšední rozměr.
Vsadili jsme na kreativní notu a vymysleli simulaci farmářských trhů. Novináři si v praxi vyzkoušeli řešení skládající se z aplikace Vodafone ePokladna, tiskárny a platebního terminálu, zároveň tak pochopili benefity, které Vodafone přináší drobným podnikatelům a živnostníkům. Tento koncept se přítomným velice líbil.
A jak to probíhalo krok po kroku? V Mramorovém sále České spořitelny vzniklo opravdové tržiště. Na akci jsme pozvali hlavně novináře z finančního, zpravodajského, technologického a marketingového segmentu. V každém stánku si mohli nakoupit dárky pomocí aplikace Vodafone ePokladna nainstalované do tabletů. Na výběr měli květiny, fresh džusy nebo výrobky z chráněných dílen neziskové organizace, díky kterým dostala celá akce i CSR rozměr. Za fiktivní poplatek si zboží mohli nechat doručit kurýrní službou do redakcí nebo domů. Vyzkoušeli si tak simulovanou platbu platební kartou. U stánků stáli prodejci i lidé zodpovědní za vývoj aplikace, kteří vysvětlovali snadnou práci se systémem.
Tiskové konference se zúčastnilo 20 novinářů z několika segmentů – od ekonomických médií a deníku až po zaryté IT a telco novináře. Z akce jsme získali za první měsíc 13 pozitivních výstupu s OTS 1,9 milionu a AVE 473 tisíc korun napříč médii (finanční, zpravodajská, technologická, marketingová) zmiňující konkrétní řešení Vodafone ePokladna, a to to celé v době, kdy EET hodně rezonovala v médiích v negativním smyslu a kolem navrhovaného zákona panovala nepříjemná atmosféra. Akcí jsme si navíc připravili půdu pro další komunikaci, a pokud se někdo věnoval tématu EET, řešení Vodafone ePokladna bylo ve většině případů zmíněno. S koncem roku přešla aplikace do ostré verze a v současnosti má již stovky spokojených zákazníku.
V roce 2016 získal projekt 1. místo v kategorii Tisková konference v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).



