Naše práce

Národní klenot: Svatovítské varhany

Medializace projektu od sbírky po realizaci

Klient
Nadační fond Svatovítské varhany
Datum realizace
2017–současnost
Rozsah kampaně
Strategie, media relations

Co spojí údajně rozdělenou českou společnost líp, než společné budování chrámu? S kampaní na podporu projektu Nadačního fondu Svatovítské varhany jsme začali už v roce 2017 a na strunu národní hrdosti intenzivně hrajeme i v současnosti.

Našich aktivit si všimli i porotci APRA, kteří nás zařadili mezi finalisty PR cen LEMUR 2019. A o jaké aktivity se jednalo? Naším úkolem bylo nejprve zpracovat komunikaci pro záměr stavby nových varhan v katedrále svatého Víta. Kampaň představuje sbírku pro nové varhany jako společnou národní misi, do které se může zapojit každý. Zároveň má vyvrátit předsudek, že jde o „žebrání bohaté církve“ nebo o sóloakci privilegovaných kreativců. Jejím cílem je nadchnout pro stavbu nových varhan širokou veřejnost i partnery z řad firemní, akademické či neziskové sféry a veřejného sektoru.

Kampaň kombinuje především online aktivity a media relations. Pro online komunikaci využívá zejména originální nástroj pro adopci jednotlivých píšťal (připomíná e-shop, ale jde o dárcovské rozhraní), podpořený komunikací na Facebooku. Pro kontinuální mediální pokrytí pak využíváme tiskové konference se zapojením autorit (kardinál Dominik Duka, Bohdan Wojnar ze společnosti ŠKODA Auto) a zajímavé formy prezentace (audiozkouška, videospot, plakáty). Nechybí osobní rozhovory či reportáže s realizátory (varhaník a varhanice, organolog, designér), zprávy ze španělské dílny, kde se nástroj vyrábí, exkluzivně zpracované příběhy dárců či medializaci podpůrných a benefičních akcí (koncerty, výstavy).

Od 1. 1. 2017 jsme registrovali přes 300 mediálních výstupů. Z toho 165 v tisku, 16 v televizi (více než 200 minut v primetime). Ale nejdůležitější je, že přes 10 000 individuálních dárců už přispělo částkou přes 78 milionů Kč (3 025 000 EUR). Aktuální informace o projektu zde:  https://www.svatovitskevarhany.com/

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications