Naše práce

Nic není v bezpečí aneb když novináři hackují

Netradiční medializace tématu zabezpečení pro klienta HP

Klient
HP Inc.
Datum realizace
červen - červenec 2017

Že je zabezpečení tiskáren nudou pro geeky nejtěžšího kalibru? Ne, pokud uděláte z novinářů hackery. HP spustilo v roce 2017 edukativní kampaň zaměřenou na riziko napadení sítě skrz nezabezpečené tiskárny. Tuto kampaň jsme zpropagovali netradičním způsobem. Novinářům jsme názorně ukázali hackerský útok a poté je zavřeli do únikové místnosti, ze které se museli společnými silami dostat mimo jiné i tak, že se nabourají do nezabezpečené tiskárny.

Úkol zdánlivě jednoduchý - posílit vnímání tiskáren HP jako kvalitně zabezpečených zařízení a také mediální obraz HP jako odborníka na danou oblast – byl velice zajímavou výzvou. Největším překážkou však bylo samotné téma. Na jedné straně stálo málo atraktivní téma tiskáren, které se v té době v médiích neobjevovaly ani z daleka tak často jako například počítače, na druhé straně se spojení tiskáren a zabezpečení objevilo v médiích během předchozího roku více než 400krát, bylo tedy obtížné tímto tématem novináře zaujmout. Edukativní kampaň navíc běžela již několik měsíců před tím a zabezpečení tiskáren HP se objevovalo i v tiskových zprávách.

Obrátili jsme proto téma naruby a uspořádali anti-bezpečnostní akci postavenou na hackování a hlavolamech. Pozvali jsme IT novináře, kteří se s tématem běžně setkávají v teoretické rovině, aby dostali i praktickou lekci pod odborným vedením. Celé setkání jsme přitom pojali v zábavném duchu, abychom propojili odbornou stránku věci s neformálním networkingem.

Už pozvánky jsme sladili s tématem akce a novinářům je rozeslali v „zabezpečených“ krabičkách. Samotnou akci jsme rozdělili na dvě části: formální/edukační a neformální/zábavnou. Představili jsme novinářům nezávislého experta z oblasti kyberbezpečnosti Martina Půlpána z net.pointers a předvedli praktickou ukázku hackerského útoku na tiskárnu. Novináři se dozvěděli o vývoji bezpečnostních hrozeb od jehličkových tiskáren po současnost a zástupce HP představil jednotlivé komponenty A3 tiskáren, kterými HP na tyto hrozby reaguje. Novináři museli vyřešit kvíz, za který dostali dva nejlepší řešitelé designové hlavolamy. A poté jsme je zavřeli do únikové místnosti -Hackerova doupěte, ze kterého se museli společně dostat. Poslední překážkou byla pochopitelně nezabezpečená tiskárna, na které si mohli sami vyzkoušet, jak jednoduché je dostat se k informacím.

V průběhu dvou měsíců následujících po akci vydali novináři v IT médiích, ale i marketingových, 9 článků. Ještě důležitější ale je, že se více zafixovalo spojení tiskáren HP a zabezpečení, díky kterému se novináři na HP obracejí dodnes, a vyšly další články i rozhovor. Celkově vyšlo 23 článků, ve kterých se objevilo téma zabezpečení tiskáren HP, a to včetně médií jako Hospodářské noviny, Ekonom, ICT Revue, Živě.cz, Computerworld nebo CorporateICT.

Projekt vyhrál 3. místo v kategorii „Technologie, IT“ v soutěži Česká cena za PR

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications