Naše práce

Ocelárna nekuřáckou firmou

Pomáhali jsme ocelářům přestat s kouřením

Klient
ArcelorMittal
Datum realizace
2014-2015
Kategorie
Media relations: Interní komunikace
Rozsah kampaně
PR, televize

Kouření způsobuje onemocnění srdce a cév, zvyšuje riziko infarktu a je zodpovědné až za třetinu nádorových onemocnění. Přesto je v České republice 2,4 mil. kuřáků. Společnost ArcelorMittal Ostrava se rozhodla, že se do roka stane kompletně nekuřáckou hutní firmou. Nelehký úkol v rámci interní komunikace byl motivován čím dál větším zájmem o zdraví zaměstnanců v celé skupině ArcelorMittal.

Zaměstnanci by na tuto zásadní změnu měli být připraveni náležitě, ale také ohleduplně. Společnost se opírala o odborné psychologické výzkumy v oblasti motivace k odvykání kouření a do toho zapojila samotné zaměstnance. Komunikace probíhala v pozitivním duchu. Například během Týdne zdraví společnost zaměstnancům vyměňovala cigarety za jablka a nabízela finanční podporu těm, kteří se rozhodli skoncovat se svým zlozvykem. Kuřáky motivovaly příběhy těch, kteří kouřit již přestali, a tzv. sedmi statečných, kteří právě prodělávali odvykací kúru. V areálu bylo instalováno i odpočítávání času do začátku zákazu kouření. Komunikaci podporovaly i klasické billboardy, plakáty a letáčky.

Zásadním krokem k zdravějšímu životnímu stylu a zdravé společnosti je změna, zaměstnanci ji nakonec přijali hladce. Odvykací kúru absolvovalo 97 z nich a další desítky přestaly kouřit bez využití odborné pomoci.

„Společně jsme našli takový způsob komunikace, aby naši pracovníci pochopili účel změny a aby měli pozitivní motivaci. Navíc se nám podařilo toto ožehavé téma příznivě medializovat,“ nechala se slyšet tisková mluvčí ArcelorMittal Ostrava Barbora Černá Dvořáková.

Úspěšný projekt vyvolal debatu i v celé řadě médií. Ve veřejném průzkumu MF DNES dokonce vyšlo najevo, že dvě třetiny lidí zákaz kouření schvalují. V regionálních i celostátních médiích se objevilo skoro 50 iniciovaných výstupů, z nichž většina vyzněla výhradně pozitivně. Česká televize odvysílala celkem 30 minut živých i předtočených reportáží ve zpravodajských relacích.

Huť ArcelorMittal Ostrava byla veřejností vnímána jako jeden z průkopníků nekouření ve velkých firmách nejen u nás. Téma nekuřácké společnosti rezonovalo i mimo mediální prostor. V roce 2016 získal projekt 1. místo v kategorii Interní komunikace v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications