Naše práce

Rakoviny se Češi bojí, ale diabetes je „v pohodě“

Klient
Osvětová kampaň s netradičním nápadem
Datum realizace
Září 2018 – květen 2019
Rozsah kampaně
Falešné inzeráty, media relations, social media, kampaň v MHD, LCD kampaň u lékařů

Osvětovou kampaní o diabetu jsme zasáhli českou veřejnost, a zvýšili tak povědomí o tom, že diabetici umírají zbytečně brzy, hrozí jim mrtvice a že s včasnou léčbou mohou žít déle až o 12 let. Highlightem kampaně byla série fiktivních seznamovacích inzerátů diabetiků. Slogan „HLEDÁM VÁŽNÝ VZTAH. ZN. BEZ CUKRU. CHCEŠ MĚ POZNAT?“ byl matoucí, ale budil zvědavost. Kliknutím se návštěvník překvapivě dostal na web Jaknacukrovku.info.  

Před kampaní jsme provedli průzkum s agenturou STEM/MARK, abychom zjistili, co Češi (ne)ví o diabetu. Zjistili jsme, že většina o cukrovce mnoho neví a že se jí nebojí, na rozdíl od takové rakoviny. A že si ani neuvědomují, jak velké je riziko, že se nemoc, kterou v ČR trpí 1 milion lidí, bude týkat i jich. Zároveň respondentni nevěděli, že se s diabetem pojí velmi vysoké riziko mrtvice a srdečních problémů. Klient se proto rozhodl kampaň zacílit na populaci 18+, především pak na 40+, kdy riziko diabetu značně stoupá.

Na základě alarmujících výsledků průzkumu jsme připravili tiskovou zprávu, kterou jsme distribuovali celoplošně. Highlihtem však rozhodně byla fiktivní seznamková inzerátová kampaň, která pomocí banneru lákala na web Jaknacukrovku.info. Bannery byly umístěny na relevantních webech s návštěvníky ve věku 40+, kteří jsou nejohroženější skupinou. Pomocí bannerů se je dařilo odkazovat na microsite, kde mohli zjistit, že i jim diabetes hrozí a co proti tomu mohou dělat. Inzerát fungoval tak, že zahrnoval narážku na diabetes ve formě, která ale nebyla na první pohled zřejmá, a lákala tak ke kliknutí s úmyslem dozvědět se víc.

Ve spolupráci s Rádiem Blaník jsme spustili čtrnáctidenní rádiovou kampaň založenou na redakčních vstupech v rámci zpráv a rozhovorech s lékaři a pacienty. Veřejnost jsme oslovili i přímo v 700 čekárnách lékařů pomocí edukačního videa na LCD obrazovkách a vizuály ve vozidlech MHD všech krajských měst. Kampaň jsme završili spoluprací s influencery, mezi nimž nechyběly např. herečka Alice Bendová nebo zpěvačka a novinářka Emma Smetana.             

Tisíce lajků na Instagramu, přes 800 vozidel MHD s edukačními plakáty po celé ČR, informace na obrazovkách 700 čekáren lékařů, 26 mediálních výstupů a především celkové OTS 11 milionů bylo výsledkem naší tříměsíční snahy. Díky propracovanému načasování harmonogramu kampaně, kdy jednotlivé aktivity na sebe navazovaly v intervalech, a vhodnému výběrů komunikačních kanálů, jsme dokázali zajistit přítomnost tématu diabetické prevence na očích veřejnosti po několik měsíců.

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications