BEZKOLA.cz aneb Krádeže jízdních kol na vlastní oči

BEZKOLA.cz aneb Krádeže jízdních kol na vlastní oči

Projektem BEZKOLA.cz jsme uprostřed cyklistické sezóny ukázali, jak rychle zloději ukradnou jízdní kola a jak se dá kolo pojistit. V průběhu července a srpna 2013 Česká pojišťovna nastražila v centrech největších českých měst 14 nezabezpečených kol. Detektivové se skrytou kamerou sledovali, za jak dlouho a jakým způsobem kola zmizí. Zloději si odvezli 11 ze 14 bicyklů.

770x445_kolo
Klient
Česká pojišťovna
Datum realizace
2013
Kategorie
Media relations: B2C, Finanční trh a finanční služby
Rozsah kampaně
PR

Výhodou pro medializaci projektu byl veřejný zájem (prezentovali jsme krádeže jízdních kol jako celospolečenský problém) a regionální srovnávání jednotlivých měst. Vlastní akci předcházel průzkum veřejného mínění, který ukázal, že čtvrtina dotázaných měla zkušenost s krádeží kola. Pouhých 10 % respondentů před spuštěním akce vědělo, že své kolo mohou ochránit pojištěním a 18 % respondentů si kolo nezamykalo.

Projekt začal zásadní fází – natáčením krádeží, tvorbou videí a přípravou speciální microsite www.bezkola.cz. Týden před zveřejněním jsme vydali obecnou tiskovou zprávu. Ta obsahovala výsledky z průzkumu, z policejních statistik a informace o pojištění kol. Samotné výsledky projektu jsme nabídli s dvoudenním předstihem exkluzivně ČTK, Českému rozhlasu a deníku Blesk. Vybraným regionálním a celostátním novinářům jsme pak v „Den D“ zaslali speciální direct mail. Skládal se z tiskové zprávy upravené na míru regionům, speciální kartičky s popisem projektu a sady na lepení duší. Projekt byl aktivně komunikován na sociálních sítích – přes Facebook, Youtube a Twitter. Videa na těchto sítích vidělo přes 350 tisíc lidí. Sekundární publicitu vyvolaly i případy, kdy policie dopadla zloděje, zajistila odcizené kolo a Česká pojišťovna ho mohla dodatečně darovat dětskému domovu.

Kampaň vzbudila enormní ohlas v tradičních médiích, na sociálních sítích a v internetových diskuzích. Podařilo se nám získat 116 unikátních mediálních výstupů jen během prvního týdne a celkem více než 200 mediálních výstupů včetně Událostí ČT1, Zpráv FTV Prima, Dobrého ráno s Českou televizí, Českého rozhlasu a dalších. Za první týden medializace dosáhlo AVE hodnoty 5 000 000 Kč. Návratnost investic tak byla více než desetinásobná. Česká pojišťovna začala být médii vnímána jako držitel tématu krádeží kol a expert v této oblasti. Zmínky o projektu se objevují dodnes.

Microsite Bezkola.cz nasbírala celkem 63 000 návštěv, 2 500 návštěvníků stránky prokliklo na stránku ceskapojistovna.cz. Počet sjednaných pojistných smluv vzrostl za první týden o 108 % ve srovnání s obdobím leden – červen. Počet uživatelů kalkulačky pojištění jízdních kol vzrostl za první týden o 106 %. Kalkulačku si vyzkoušelo 15 000 návštěvníků stránky během jednoho týdne.

Projekt BEZKOLA.cz svým pojetím zaujal na evropských oborových soutěžích European Excellence Awards a Sabre Awards. V obou byl zařazen na shortlist. Je také historicky prvním českým projektem v globálním výběru nejlepších kampaní Google Creative Sandbox. Oceněn byl i v rámci soutěže Česká cena za Public relations, kde si odnesl dvě první místa (kategorie B2C, kategorie Finanční trh a finanční služby) a cenu Absolutního vítěze.

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications