Etiketa žvýkání

Etiketa žvýkání

Projektem se nám podařilo velmi efektivně oslovit cílovou skupinu, která byla dosud v komunikaci značky Orbit lehce opomíjena. Na základě dat dodaných klientem jsme navrhli komunikační strategii zaměřenou na střední a starší cílovou skupinu s cílem vyvrátit bariéry vztahující se ke společenské nevhodnosti žvýkání.

770x445_orbit
Klient
Orbit
Datum realizace
2011
Kategorie
B2C, influenceři
Rozsah kampaně
PR, Media relations, tisková konference, spolupráce s influencerem

Tento postoj v nich přetrvává z minulosti, a to i přesto, že odborníci na etiketu považují žvýkání za běžnou a vhodnou součást moderního životního stylu. Výrobci se tradičně potýkají s tím, že zejména z těchto důvodů žvýkačky nerada užívá střední a starší generace občanů. Dosavadní komunikace se tedy převážně soustředila na komunikaci k mladým lidem. Naše strategie pro klienta znamenala zásadní obrat v mnohaleté komunikaci - od mladší generace ke střední a starší, od odborné edukace skrze stomatology k lifestylovému přístupu, od strašení k pozitivní komunikaci.

Jádrem naší strategie byla redefinice toho, co je správné a co není správné, vytvořením pravidel etikety žvýkání. Jako důvěryhodnou autoritu pro naši cílovou skupinu a pro média jsme vybrali Ladislava Špačka a jeho prostřednictvím jsme prezentovali jednoduše pochopitelná pravidla vztahující se ke žvýkání s mottem „Žvýkání není faux pas, faux pas je pouze zápach z úst". Aktivitou jsme masivně zacílili na všechny druhy médií relevantních pro naši cílovou skupinu.

Nejprve jsme provedli definici etických principů žvýkání a poté uspořádali tiskovou konferenci s autogramiádou nové knihy pana Špačka „Komiksová etiketa". Ten předvedl ukázky konkrétních situací ze společnosti, ve kterých nám žvýkačka může pomoci. Nacvičovali jsme společenské chování a celá akce byla  fotopříležitostí pro bulvární média. V poslední fázi jsme rozeslali dalším novinářům materiály s pravidly pro chování ve společnosti a knihu Komiksová etiketa s osobním věnováním autora.

DOSAŽENÉ VÝSLEDKY

Krátkodobým cílem projektu bylo zasáhnout média afinitní k naší cílové skupině. Podařilo se nám docílit 20 mediálních výstupů v nejexponovanějších médiích např. v Českém rozhlase, TV Barrandov, v Blesku, časopisu Vlasta nebo na webech, které senioři navštěvují díky emailu, jako jsou novinky.cz nebo centrum.cz. Celkové dosažené OTS dosáhlo 8,7 mil.

V roce 2012 získal projekt 2. místo v kategorii „Spotřební zboží"  v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications