Jak prodat před Vánoci co nejvíce piva

Jak prodat před Vánoci co nejvíce piva

Každoročním zadáním je zviditelnit ležák Pilsner Urquell v souvislosti s Vánocemi a podpořit tak jeho prodeje v jednom ze tří sezónních prodejních období. Potíž bývá v tom, že standardní předvánoční aktivity značky (edice litrových lahví, nefiltrované pivo v hospodách) jsou už „okoukané“ a média prakticky nezajímají. Díky včasné koordinaci manažera značky, in-house PR oddělení a AMI Communications se tentokrát podařilo předem připravit produktové novinky a záminky pro události s komunikačním potenciálem, poté využít aktuálních příležitostí a vše umístit do médií.

770x445_prodej_piv
Klient
Pilsner Urquell
Datum realizace
2013
Kategorie
Media relations: Spotřební zboží
Rozsah kampaně
PR

Značka Pilsner Urquell nejprve připravila nejen již obvyklou zásilku nefiltrovaného piva do vybraných pivnic a limitovanou edici litrových lahví, ale na základě komunikačních doporučení také působivé dřevěné bedýnky v retro stylu. Ty pak před Vánoci zaujaly mnoho editorů rubrik novinek i tipů na dárky a úspěšně jsme je použili také jako cenu do předvánočních čtenářských soutěží s tematikou výjimečnosti výroby piva Pilsner Urquell. 

Podobným způsobem se včas pod rukama novoborských sklářů zrodilo deset unikátních lahví od renomovaného designera Larse Kempera, které byly před Vánoci na serveru iDNES.cz představeny a vydraženy. Získaný půlmilión korun předal klient Centru Paraple. 

Úspěšní dražitelé si pak převzali své číslované lahve přímo v plzeňském pivovaru, kde si je mohli vlastnoručně naplnit nefiltrovaným ležákem Pilsner Urquell (PU) v historických sklepích, v nichž sládci dodnes vyrábí malé množství piva původním způsobem v dubových sudech a kádích pro neustálé porovnávání s pivem z moderního provozu. 

Přímo během předvánoční komunikace jsme pak využili aktuálních příležitostí: výročí prvního exportu PU do USA (vyzdvihli jsme, že to bylo před 140 lety právě před Vánoci) a udělení mezinárodní ceny designérů pro litrovou láhev PU. Ve významném deníku vyšel velký rozhovor s obchodním sládkem Václavem Berkou, který na pozadí svého předvánočního poděkování partě pivovarských bednářů zmínil všechna potřebná sdělení – dárková balení, nefiltrované pivo v hospodách i tradici piva PU na českých vánočních stolech či pod stromečkem. 

V médiích se za dva měsíce objevilo 44 výstupů (bez soutěží), MPI* 98 (o 18 víc než byl cíl), a především se podařilo splnit hlavní cíl: po dárkových baleních se v obchodech zaprášilo a prodeje piva Pilsner Urquell v prosinci 2013 byly nejvyšší za jakýkoli měsíc v celé historii pivovaru, ačkoli nadlinková komunikace značky před Vánoci 2013 nepřesáhla intenzitu předchozích let. 

*Message Penetration Index (MPI) posuzuje mediální výstupy dosažené díky naší aktivní a cílené komunikaci sdělení, neposuzuje spontánní mediální výstupy o různých tématech vzniklé bez aktivní komunikace. Vypovídá o tom, do jaké míry je aktivní komunikace úspěšná = do jak sledovaných médií se nám daří sdělení dostávat a v jakém rozsahu jsou do výstupu tato sdělení přejímána. Čím vyšší je číslo MPI, tím lepší byla práce komunikátorů. 

V roce 2014 získal projekt Zvláštní ocenění v kategorii „Spotřební zboží“ v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications