Požehnané plzeňské pivo pro Vatikán

Požehnané plzeňské pivo pro Vatikán

Klient nám zadal „pokud možno s nulovými náklady zviditelnit ležák Pilsner Urquell v souvislosti s Velikonocemi", jedním ze tří sezónních prodejních období této značky. Vytvořili jsme příběh, který spojil tradiční český produkt (pivo) se společensko-kulturní událostí celoevropského rozměru, která díky osobě blahořečeného papeže Jana Pavla II. nabízela kontext s Českou republikou i dobou jejího vzniku po sametové revoluci. Významnou roli sehrála záměrná obrazová atraktivita všech fází projektu. Zároveň bylo do puntíku splněno zadání klienta, protože se podařilo vytvořit PR téma zajímavé pro média, ačkoli žádná tematická vazba mezi velikonocemi a plzeňským pivem není známá.

770x445_svate_pivo
Klient
Pilsner Urquell
Datum realizace
2011
Kategorie
Media relations: Spotřební zboží
Rozsah kampaně
PR

Inspirovali jsme se nejdříve existencí římské restaurace, kterou provozuje římskokatolická církev, a jejíž vznik před pár lety vzbudil coby kuriozita velký mediální ohlas. Navrhli jsme nechat v pivovaru oficiálně požehnat speciální velikonoční várku Pilsner Urquell a část z ní poslat do této hospody (aby čeští „velikonoční" poutníci měli i v Římě osvěžení z ČR, navíc požehnané). Z dalších strategických diskusí s klientem se nápad rozšířil na předání piva přímo Svatému stolci a český velvyslanec ve Vatikánu JUDr. Pavel Vošalík nakonec doporučil věnovat požehnané pivo k příležitosti blahořečení Jana Pavla II., konané týden po Velikonocích.

Díky silnému nápadu a běžícímu příběhu jsme si vystačili se třemi foto příležitostmi, zapojením tří osobností a vydáváním tiskových zpráv. Pět týdnů po požehnání várky (11.3.2011 plzeňským biskupem F. Radkovským) bylo pivo vypraveno ve speciálně obrandované dodávce z pivovaru (20.4.2011 za účasti F. Radkovského a velvyslance CR ve Vatikánu) a vše vrcholilo slavnostním předáním ve Vatikánu (27.4.2011, P. Vošalík předal do rukou kardinála G. Lajola, emeritního prezidenta guvernorátu vatikánského městského státu). Na události v Plzni jsme upozorňovali média v ČR, o předání v Římě jsme předem informovali I jejich spolupracovníky působící v Itálii.

S prakticky nulovými náklady a za pouhé dva měsíce jsme dosáhli toho, že česká média publikovala téměř 200 výstupů, včetně Radiožurnálu, CT1 a CT24, MF Dnes. Téma ale zaujalo i zahraniční média (italské a polské deníky i weby, blog Wall Street Journal).

V roce 2012 získal projekt 1. místo v kategorii Spotřební zboží v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications