Ukradená lokomotiva

Ukradená lokomotiva

Jak jsme využili krizové situace k pozitivní komunikaci? V roce 2011 se nám podařilo využít negativní situace, kdy v Rakousku exekutor zabavil lokomotivu Škoda 380, a otočit jí v pozitivní informování o hi-tech výrobku Škody Transportation, na který můžeme být jako Češi hrdí. Veřejnost a média změnila během velmi krátké doby pohled na předního českého výrobce vlaků a tramvají, i když do té doby byl plzeňský výrobce vnímán převážně negativně kvůli otázkám kolem výběrových řízení, cenám produktu, zpoždění některých dodávek atd. Chytili jsme se proto příležitosti seznámit veřejnost s existencí unikátní lokomotivy Škoda 380, kterou konkurence raději nechala zabavit, než aby se s ní poměřovala.

770x445_lokomotiva
Klient
Škoda Transportation
Datum realizace
2011
Kategorie
Media relations: Průmysl
Rozsah kampaně
PR

Ihned po zabavení lokomotivy rakouskými úřady v květnu 2011 na popud konkurenčního výrobce jsme zvolili aktivní komunikaci s následujícími klíčovými prvky naší strategie:

NÁRODNÍ HRDOST - postup zahraničních úřadů vůči české firmě je líbivější, než kdyby se spor odehrával v Česku.

ZAHRANIČNÍ NEPŘÍTEL - protivníkem (kanadsko-německá firma) chce komplikovat úspěch českému podniku.

NEPOCHOPITELNOST „ŠIKANÓZNÍHO" KROKU - zabavení lokomotivy za 130 mil. Kč ve sporu o cca 10 mil. Kč.

Průběh den po dni:

Středa 18. 5. Lokomotiva přijíždí v rámci homologace do Vídně.

Čtvrtek 19. 5. V 9.30 lokomotiva zabavena rakouským exekutorem v doprovodu zástupců Bombardieru. V poledne vydáváme TZ „Konkurence se neštítí ničeho". Bombardier se zmohl na reakci: „Nebudeme záležitost komentovat." Až další týden poskytli několik rozhovorů, ve kterých jen potvrdili, že lokomotivu nechali na základě námi uvedených důvodů zabavit.

Neděle 22. 5. Vydáváme další TZ. Sdělení - obava, že účelem zabavení je špionáž. Lokomotiva stála na soukromém pozemku, kam měl přístup k své dílně právě konkurenční Bombardier - doloženo fotografiemi. Lokomotiva přes opakované žádosti nebyla zapečetěna.

Zhodnocení výstupů v médiích 1-5/2011:

Téma

Počet článků

OTS

Vyznění

TRAMVAJ FORCITY

77

12,45 mil.

negativní

ZAKÁZKY CD PRO ŠKODU T.

24

5,52 mil.

negativní

LOKOMOTIVA ŠKODA 380 - Omezení v provozu (zabezpečovač)

3

0,219 mil.

negativní

LOKOMOTIVA ŠKODA 380 - Zpoždění

3

0,213 mil.

negativní

LOKOMOTIVA ŠKODA 380 - Zabavení v Rakousku

76

15,055 mil.

POZITIVNÍ

Vyznění tří diskusí k lokomotivě na serveru idnes.cz (dvě před zabavením 19. 5. a jedna po):

14. 9. 2010 - 66 % příspěvků negativních
15. 12. 2010 - 50 % příspěvků negativních
19. 5. 2011 (k zabavení) - 80 % příspěvků POZITIVNÍCH

V roce 2012 získal projekt 1. místo v kategorii Průmysl v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications