Vím proč
Skupina ČEZ bude do konce roku 2020 potřebovat nabrat 5 až 6 tisíc techniků za zaměstnance odcházející do důchodu a odhaduje se, že v Česku bude v horizontu pěti let chybět až 14 tisíc mladých techniků. ČEZ technické vzdělávání podporuje dlouhodobě, protože potřebuje do budoucna zajistit dostatek kvalifikovaných techniků.

Pro podporu technického vzdělávání proto vznikl projekt „Vím proč“ ukazující fyziku jako zábavný předmět. Vzhledem k hlavní cílové skupině (žáci 2. stupně ZŠ a studenti SŠ) byl zvolen jako vhodné médium internet. Webové stránky projektu www.vimproc.cz jsou o fyzice nejen pro žáky a učitele základních a středních škol. Využít jej může i široká veřejnost, která si chce připomenout učivo tohoto předmětu. Stránky pomáhají dětem s učením a pochopením fyzikálních jevů zábavnou formou. Učitelům slouží jako názorná učební pomůcka, která prostřednictvím pokusů vysvětlí konkrétní fyzikální jev. Jestliže obrázek vydá za tisíc slov, co teprve video, které lze sdílet s kamarády přes facebook či mail!
Součástí projektu byla i soutěž o nejlepší pokusy. Žáci a studenti ZŠ a SŠ se natáčením fyzikálních experimentů zapojili do hry o hodnotné ceny. Navíc videopokusy sdíleli s kamarády přes facebook nebo e-mail. Na webu vimproc.cz probíhalo hlasování veřejnosti o nejlepší videopokus, který zvlášť hodnotila i odborná porota. Partner webu Jobs.cz, jehož provozovatelem je společnost LMC, koncept „Vím proč“ vytvořil a realizoval, a naše agentura AMI Communications se postarala o PR.
Soutěž vygenerovala celkem 192 videí s fyzikálními pokusy od 614 účastníků z 58 škol z celé České republiky a 140 mediálních výstupů. Během soutěže stránku vimproc.cz navštívilo 92 tisíc unikátních uživatelů (v primární cílové skupině bylo cca 324 tisíc zástupců – žáků 2. stupně ZŠ). Kromě primární cílové skupiny nalezl projekt odezvu i u odborné komunity. Webové stránky zaujaly učitele fyziky, z nichž někteří úspěšně motivovali své žáky k zapojení se do natáčení experimentu.
V roce 2014 získal projekt 1. místo v kategorii „On-line média“ v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).