Vím proč

Vím proč

Skupina ČEZ bude do konce roku 2020 potřebovat nabrat 5 až 6 tisíc techniků za zaměstnance odcházející do důchodu a odhaduje se, že v Česku bude v horizontu pěti let chybět až 14 tisíc mladých techniků. ČEZ technické vzdělávání podporuje dlouhodobě, protože potřebuje do budoucna zajistit dostatek kvalifikovaných techniků.

770x445_vim_proc
Klient
ČEZ
Datum realizace
2013
Kategorie
Media relations: B2C
Rozsah kampaně
PR

Pro podporu technického vzdělávání proto vznikl projekt „Vím proč“ ukazující fyziku jako zábavný předmět. Vzhledem k hlavní cílové skupině (žáci 2. stupně ZŠ a studenti SŠ) byl zvolen jako vhodné médium internet. Webové stránky projektu www.vimproc.cz jsou o fyzice nejen pro žáky a učitele základních a středních škol. Využít jej může i široká veřejnost, která si chce připomenout učivo tohoto předmětu. Stránky pomáhají dětem s učením a pochopením fyzikálních jevů zábavnou formou. Učitelům slouží jako názorná učební pomůcka, která prostřednictvím pokusů vysvětlí konkrétní fyzikální jev. Jestliže obrázek vydá za tisíc slov, co teprve video, které lze sdílet s kamarády přes facebook či mail!

Součástí projektu byla i soutěž o nejlepší pokusy. Žáci a studenti ZŠ a SŠ se natáčením fyzikálních experimentů zapojili do hry o hodnotné ceny. Navíc videopokusy sdíleli s kamarády přes facebook nebo e-mail. Na webu vimproc.cz probíhalo hlasování veřejnosti o nejlepší videopokus, který zvlášť hodnotila i odborná porota. Partner webu Jobs.cz, jehož provozovatelem je společnost LMC, koncept „Vím proč“ vytvořil a realizoval, a naše agentura AMI Communications se postarala o PR.


Soutěž vygenerovala celkem 192 videí s fyzikálními pokusy od 614 účastníků z 58 škol z celé České republiky a 140 mediálních výstupů. Během soutěže stránku vimproc.cz navštívilo 92 tisíc unikátních uživatelů (v primární cílové skupině bylo cca 324 tisíc zástupců – žáků 2. stupně ZŠ). Kromě primární cílové skupiny nalezl projekt odezvu i u odborné komunity. Webové stránky zaujaly učitele fyziky, z nichž někteří úspěšně motivovali své žáky k zapojení se do natáčení experimentu. 

V roce 2014 získal projekt 1. místo v kategorii „On-line média“ v soutěži Česká cena za PR, pořádané Asociací PR agentur (APRA).

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications