Krizová komunikace

Hrozí vaší společnosti či produktu ohrožení jejich reputace? Důvodem může být v době internetu téměř cokoliv a běh událostí může být velmi rychlý. Tentýž den ráno může po konzumaci léku dítě dostat alergickou vyrážku, v poledne rodiče kontaktují vybranou televizi, odpoledne jsou již jejich redaktoři u vás ve firmě, a večer běží reportáž, která může výrazně narušit prodeje dotyčného výrobku. Pokud dojde k této situaci, je zapotřebí umět na ni mediálně reagovat. Celý proces se nazývá krizová komunikace. Během ní klient v součinnosti s agenturou a za její podpory reaguje na mediální situaci pomocí vyjádření, odpovědí a poskytování informací tak, aby došlo k minimalizaci rizik a škod.

Dopady krizové situace

Ke spuštění nepříjemné mediální laviny stačí někdy drobnosti – neobratná formulace redaktora při informování o vašem výrobku, přehmat některého z vašich zaměstnanců, havárie v továrně nebo minutový výpadek e-shopu. Ať je systém kontrol sebelepší, krizovou situaci vždy způsobí lidský faktor či nepředvídatelná a neovlivnitelná událost. Zvídavé dotazy zákazníků a novinářů na sebe v takových případech nenechají dlouho čekat. Sled událostí je navíc velmi rychlý, takže musíte reagovat v řádech minut a hodin. Pokud se nepodaří v rámci krizové komunikace vzniklou mediální vlnu dostat pod kontrolu od počátku, napáchané škody mohou být nedozírné. Ať na imagi společnosti či výrobku, nebo na tržbách.

Médií se nebojte

Jako zkušení odborníci vám pomůžeme sestavit manuál pro krizovou komunikaci a připravíme vhodnou strategii. Provedeme analýzu vzniklé situace, navrhneme vyjádření pro média a doporučíme způsoby, jakými mluvit s novináři v případě dotazů. Během krizové komunikace rozhodně neplatí přísloví Mluviti stříbro, mlčeti zlato. Pasivní reaktivní komunikace je sice také někdy řešením, ale často vás situace donutí vzít věci do vlastních rukou. Nenechte novináře a nespokojené zákazníky mluvit za vás. Správně zvládnutá krizová komunikace někdy může dokonce výrobkům i vaší společnosti pomoci a image a důvěryhodnost posílit.

Byli byste rádi předem připraveni na možnost krizové komunikace? Potřebujete pomoci s tréninkem dávání vyjádření na kameru? Nebo vám snad krizová komunikace bezprostředně hrozí? Obraťte se s důvěrou na náš tým, který se vám bude neprodleně věnovat.

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu, popřípadě volejte na telefonní číslo 724 722 397. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Communications